Followers

EXCHANGE LINK

mari kita bermanja...

Posted by mudasfreakz | Posted in , , | Posted on 3:30 PM

binatang pun pandai manja...

manja? korang tau apa itu manja? setakat knowledge buku lali aku yg tak seberapa dalam bab2 jiwa nih...definisi manja ni dah macam satu perbuatan untuk menarik perhatian seseorang untuk mendapatkan sesuatu misalnya atau pun luahan perasaan sayang tu sendiri.

contoh yg aku dapat berikan adalah seperti anak kecik yg bermanja ngan ibunye, kan menarik perhatian tu....
"alolo...manjanye anak ko limah, dari tadi berkepit je ngan ko, tersengih2 je kejenye. mesti nak minum susu tu...". nampak tak maksud aku tu? kan dah macam satu perbuatan untuk menarik perhatian untuk meminta sesuatu...

bukan manusia je yg tau bermanja. binatang pun pandai gak mempraktik kan nye...macam kucing. "kucing nih dari td dok gesel kat kaki aku, rasa macam nak sepak je. ehhh...ko lapar ek?" yea...setiap ciptaan yg maha esa ada jiwa manja...betul kan?

kalau luahan perasaan sayang tu. aku ada contoh yg terbaik, terutama pada kaum hawa. "............................" yup, jangan berkata2 apa apabila korang berinteraksi dengan kaum adam. tak kira la melalui media2 elektronik yg ada sekarang nih. ia nya adalah satu cara korang meluahkan perasaan sayang dan juga cara korang bermanja dengan cara berhemah. di situ korang seolah2 meluahkan segala galanye yg terbuku di hati. aku da merasa, sebab tu la aku keluarkan post terbaik nih. A.T memang pakar dalam bab2 nih....walaupun dia diam, aku dapat feel perasaan tu. hahaha...(mampus aku nanti...)

p/s: manja tak salah kalo kena pada tempat dan masa. sekian~

Comments (0)

Allo, kasi klik la banyak kali.:)