Followers

EXCHANGE LINK

kari vs asam pedas...

Posted by mudasfreakz | Posted in , , | Posted on 8:48 PM

asam pedas pari...

wooo...asam pedas. untuk pengetahuan korang kat melaka ni baru la aku merasa nikmat bila makan asam pedas. kalau kat penang, hmmm...memang susah nak telan aku ngan asam pedas nih. asam pedas dari utara aku rasa lain sket sebab kuahnya ceroi. kalau kat melaka plak, ambik hang kaw2 punya warna merah menyala. biji cabai pun bersepah, yang tension bila biji cabai plak terlekat kat celah gigi. tapi kalau dah asal dari utara yg terbaik adalah kari la. aku dah sebati dengan kari cuma masakan melayu kat melaka nih memang susah nak dapat kari. kalau ada pun kat kedai mapley ja, boleh plak hari2 nak sumbat kari mapley dalam mulut? tak sanggup aku...

p/s: apa2 pun kari yg mak aku masak lagi terbaik...

Comments (0)

Allo, kasi klik la banyak kali.:)